Zapisnik sa 19. sjednice Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice
Z A P I S N I K
sa 19. sjednice Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice, održane dana 06. lipnja 2023. godine u Vijećnici Općine Stubičke Toplice, Viktora Šipeka 16, Stubičke Toplice.
Prisutni:
Tomislav Mlinarić – predsjednik Općinskog vijeća,
Sabina Frgec, Marija Vrban, Željko Benger, Željko Frgec, Anica Benger, Jurica Knezić, Nina Gradiški Zrinski, Tomislav Sokač, Nedjeljko Ćuk, Biserka Bosnar, Robert Pilski
Odsutni: Roman Rogović (opravdano)
Ostali prisutni:
Josip Beljak, načelnik Općine Stubičke Toplice
Dubravka Špiček, savjetnica za proračun
Janko Rešetar, vježbenik
Kristina Ljubić, ravnateljica Dječjeg vrtića ZVIREK
Senka Susović, novinarka Radio Stubice
Zapisničar: Melita Šarić
Započeto: 20,00 sati
Predsjednik Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice, Tomislav Mlinarić, otvara 19. sjednicu Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice, pozdravlja: načelnika Općine Stubičke Toplice Josipa Beljaka, Kristinu Ljubić, ravnateljicu dječjeg vrtića ZVIREK, članove Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice, predstavnicu medija novinarku Senku Susović, kao i prisutne službenice i službenika Jedinstvenog upravnog odjela.
Predsjednik Općinskog vijeća konstatira da je na sjednici nazočno dvanaest od trinaest vijećnika Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice te da Općinsko vijeće može donositi pravovaljane odluke.
Predsjednik Tomislav Mlinarić na usvajanje daje
- Usvajanje zapisnika sa 17. sjednice Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice i 18. sjednice povodom obilježavanja Dana Općine Stubičke Toplice – 27. travnja.
- Donošenje I. izmjene Proračuna Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu s pratećim odlukama.
- Donošenje I. izmjene Programa građenja komunalne infrastrukture na području Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu.
- Donošenje I. izmjene Programa održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu.
- Donošenje Odluke o izmjeni Odluke o koeficijentima za obračun plaće službenika i namještenika u Jedinstvenom upravnom odjelu i vlastitom pogonu Općine Stubičke Toplice.
- Donošenje Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o mjerilima za financiranje predškolskog odgoja i obrazovanja na području Općine Stubičke Toplice.
- Donošenje Odluke o usvajanju Rezolucije o proglašenju Stubičkih Toplica sigurnim mjestom za žene.
- Pitanja i prijedlozi.
Ad.1.
Usvajanje zapisnika sa 17. sjednice Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice i 18. sjednice povodom obilježavanja Dana Općine Stubičke Toplice – 27. travnja.
Tomislav Mlinarić, predsjednik Općinskog vijeća obavještava da je zapisnik sa 17. sjednice Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice i 18. sjednice povodom obilježavanja Dana Općine Stubičke Toplice – 27. travnja dan u privitku poziva.
U otvorenoj raspravi od vijećnice Sabine Frgec postavljen je upit za zapisnik sa 16. sjednice Općinskog vijeća, na što je odgovoreno da će se provjeriti. Predsjednik je potvrdio da je isti dopunjen u dijelu koji je tražen od strane vijećnice i da je takav i potpisan sa njegove strane.
Zapisnici sa 17. sjednice Općinskog vijeća Općine Stubičke Toplice i 18. sjednice povodom obilježavanja Dana Općine Stubičke Toplice – 27. travnja je jednoglasno su usvojeni sa dvanaest (12) glasova.
Ad.2.
Donošenje I. izmjene Proračuna Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu s pratećim odlukama.
Tomislav Mlinarić, predsjednik Općinskog vijeća, obavijestio je da je prijedlog prve izmjene Proračuna sa pratećim odlukama dan u privitku poziva. Otvara raspravu.
U otvorenoj raspravi nije bilo pitanja.
Na usvajanje se daje donošenje prve izmjene Proračuna Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu sa pratećim odlukama.
Sa osam (8) glasova za i četiri (4) suzdržana glasa donosi se
O D L U K A
Članak 1.
Općinsko vijeće Općine Stubičke Toplice donosi prvu izmjenu Proračuna Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu kako slijedi:
Plan Izmjena
Sažetak računa prihoda i rashoda:
- prihodima poslovanja 2.756.160,00 3.833.728,42
- prihodima od prodaje nefinancijske imovine 19.910,00 0,00
UKUPNO PRIHODI: 2.785.070,00 3.833.728,42
Rashodi se odnose na:
- rashode poslovanja 1.442.470,00 1.550.168,81
- rashode za nabavu nefinancijske imovine 1.270.700,00 2.121.068,42
UKUPNO RASHODI: 2.713.170,00 3.671.237,23
Razlika 71.900,00 162.491,19
Sažetak računa zaduživanja/financiranja
Primici od financijske imovine i zaduživanja 0,00 0,00
Izdaci za financijsku imovinu i otplate zajmova 32.080,00 32.080,00
NETO ZADUŽIVANJE/FINANCIRANJE - 32.080,00 - 32.080,00
RASPOLOŽIVA SREDSTVA IZ PRETHODNIH GODINA
Ukupan donos Viška/Manjka iz prethodnih godina 132.730,00 -223.321,19
Višak/manjak iz prethodnih godina koji će se rasporediti/pokriti 39.820,00 130.411,19
VIŠAK/MANJAK+NETO ZADUŽIVANJA/FINANCIRANJA+RASPOLOŽIVA SREDSTVA
IZ PRETHODNIH GODINA 0,00 0,00
Članak 2.
Donose se prateće Odluke uz prvu izmjenu Proračuna:
- prva izmjena Odluke o socijalnom programu Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu
- prva izmjena Odluke o programu javnih potreba u sportu za 2023. godinu
- prva izmjena Odluke o programu javnih potreba u kulturi za 2023. godinu
- prva izmjena Odluke o programu utroška sredstava naknade za zadržavanje nezakonito izgrađenih zgrada u prostoru za 2023.godinu
- prva izmjena Odluke o programu utroška sredstava turističke pristojbe za 2023. godinu
- prva izmjena Odluke o programu utroška sredstava šumskog doprinosa za 2023. godinu
Članak 3.
Prva izmjena Proračuna Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu objavit će se u „Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije“.
Ad.3.
Donošenje I. izmjene Programa građenja komunalne infrastrukture na području Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu.
Tomislav Mlinarić, predsjednik Općinskog vijeća, obavještava prisutne da su u prilogu poziva dani materijali. Otvara raspravu.
Obzirom da nema pitanja niti prijedloga, predlaže se usvajanje I. izmjene Programa građenja uređaja i objekata komunalne infrastrukture.
Jednoglasno se donosi
I. IZMJENA PROGRAMA GRAĐENJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE NA PODRUČJU OPĆINE STUBIČKE TOPLICE
ZA 2023. GODINU
- UVODNE ODREDBE
1.1. Ovom prvom izmjenom Programagrađenja komunalne infrastrukture na području Općine Stubičke Toplice u2023. godini (u daljnjem tekstu: Program) određuje se komunalna infrastruktura koja će se graditi u 2023. godini s procjenom pojedinih troškova po djelatnostima i iskaz financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje Programa s naznakom izvora financiranja.
1.2. Građenje komunalne infrastrukture u smislu Zakona o komunalnom gospodarstvu (''Narodne novine'', broj 68/2018, 110/18 i 32/20) obuhvaća slijedeće radnje i radove:
- rješavanje imovinskopravnih odnosa na zemljištu za građenje komunalne infrastrukture
- uklanjanje i/ili izmještanje postojećih građevina na zemljištu za građenje komunalne infrastrukture i radove na sanaciji tog zemljišta
- pribavljanje projekata i druge dokumentacije potrebne za izdavanje dozvola i drugih akata za građenje i uporabu komunalne infrastrukture
- građenje komunalne infrastrukture u smislu zakona kojim se uređuje gradnja građevina
1.3. I. izmjena Programa građenja komunalne infrastrukture sadrži iskaz financijskih
sredstava potrebnih za realizaciju Programa (poglavlje 2.).
Također sadrži procjenu troškova projektiranja, revizije, građenja, provedbe stručnog nadzora građenja, i provedbe vođenja projekata građenja komunalne infrastrukture s naznakom izvora njihova financiranja (poglavlje 3.).
Troškovi se iskazuju odvojeno za svaku građevinu i ukupno te se iskazuju odvojeno prema izvoru financiranja.
- SREDSTVA ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA S NAZNAKOM IZVORA FINANCIRANJA
Sredstva potrebna za ostvarivanje Programa osigurat će se iz sljedećih izvora:
IZVOR FINANCIRANJA |
|
|
- |
|
108.870,00 |
|
57.260,00 |
|
- |
|
- |
|
1.073.653,42 |
|
14.070,00 |
|
- |
- GRAĐENJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Na temelju predvidivih sredstava za ostvarivanje Programa, u nastavku se određuju poslovi i radovi na gradnji objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2023. godini po vrsti komunalne djelatnosti, s procjenom pojedinih troškova, kako slijedi:
|
1. Građevine komunalne infrastrukture koje će se graditi radi uređenja neuređenih dijelova građevinskog područja
|
|||
RED.BR. |
NERAZVRSTANE CESTE |
PLANIRANO UKUPNO (eura) |
I. IZMJENA(eura) |
IZVOR FINANCIRANJA |
1.1. |
Izgradnja nerazvrstane ceste „dio Strmečke prema groblju“ , NC SS-2 |
1.990,00 |
1.990,00 |
6 |
|
a) Izgradnja |
1.990,00 |
1.990,00 |
|
1.2. |
Izgradnja kanala oborinske odvodnje |
21.240,00 |
21.240,00 |
3 |
|
NERAZVRSTANE CESTE UKUPNO |
23.230,00 |
23.230,00 |
|
|
|
|
|
|
RED.BR. |
JAVNE PROMETNE POVRŠINE NA KOJIMA NIJE DOZVOLJEN PROMET MOTORNIM VOZILIMA |
PLANIRANO UKUPNO (eura) |
I. IZMJENA(eura) |
IZVOR FINANCIRANJA |
1.3. |
Izgradnja nogostupa uz ŽC 2217 – Ulica Ljube Babića Đalskog |
15.930,00 |
15.930,00 |
2,6 |
|
a) Izgradnja |
13.540,00 |
13.540,00 |
|
|
b) Projektna dokumentacija |
1.990,00 |
1.990,00 |
|
|
c) Nadzor |
400,00 |
400,00 |
|
1.4. |
Izgradnja nogostupa uz nerazvrstanu cestu NC SS-15-odvojak Skušić |
11.950,00 |
0,00 |
|
|
a) Izgradnja |
10.550,00 |
0,00 |
|
|
b) Projektna dokumentacija |
1.000,00 |
0,00 |
|
|
c) Nadzor |
400,00 |
0,00 |
|
|
JAVNE PROMETNE POVRŠINE NA KOJIMA NIJE DOZVOLJEN PROMET MOTORNIM VOZILIMA UKUPNO |
27.880,00 |
15.930,00 |
|
|
1.Građevine komunalne infrastrukture koje će se graditi radi uređenja neuređenih dijelova građevinskog područja ukupno |
51.110,00 |
39.160,00 |
|
|
2. Građevine komunalne infrastrukture koje će se graditi u uređenim dijelovima građevinskog područja
|
|||
RED.BR. |
NERAZVRSTANE CESTE |
PLANIRANO UKUPNO (eura) |
I. IZMJENA(eura) |
IZVOR FINANCIRANJA |
2.1. |
Asfaltiranje nerazvrstanih cesta |
66.360,00 |
66.360,00 |
2,6,7 |
|
a) NC ST1-26, Breber |
11.300,00 |
14.800,00 |
2,6,7 |
|
- asfaltiranje |
11.000,00 |
14.250,00 |
|
|
- nadzor |
300,00 |
550,00 |
|
|
b) NC SS-14, odvojak Mlinarić |
15.300,00 |
18.300,00 |
6,7 |
|
- asfaltiranje |
14.900,00 |
17.650,00 |
|
|
- nadzor |
400,00 |
650,00 |
|
|
c) Dio NC SS-7, reciklažno dvorište prema Šturlan |
22.000,00 |
24.500,00 |
6,7 |
|
- asfaltiranje |
21.400,00 |
23.650,00 |
|
|
- nadzor |
600,00 |
850,00 |
|
|
d) NC SS-18, ŽC 2219-Pilarić |
10.000,00 |
0,00 |
6,7 |
|
- asfaltiranje |
9.700,00 |
0,00 |
|
|
- nadzor |
300,00 |
0,00 |
|
|
e) Dio NC ST1-9, Ulica Petra Preradovića - odvojak Kolarić |
7.760,00 |
8.760,00 |
6,7 |
|
- asfaltiranje |
7.500,00 |
8.250,00 |
|
|
- nadzor |
260,00 |
510,00 |
|
2.2. |
Sanacija klizišta u Gundulićevoj ulici i sanacija nerazvrstanih cesta |
92.900,00 |
789.875,00 |
6 |
|
a) Sanacija klizišta |
92.900,00 |
80.000,00 |
|
|
- izgradnja |
90.400,00 |
74.200,00 |
|
|
- nadzor |
2.500,00 |
5.800,00 |
|
|
b) Sanacija NC ST1-17-Ulica Antuna Mihanovića |
0,00 |
140.375,00 |
|
|
- projektna dokumentacija |
0,00 |
2.375,00 |
|
|
- izgradnja |
0,00 |
132.625,00 |
|
|
- nadzor |
0,00 |
5.375,00 |
|
|
c) Sanacija NC ST1-7 -Ulica zagorskih brigada |
0,00 |
196.375,00 |
|
|
- projektna dokumentacija |
0,00 |
3.000,00 |
|
|
- izgradnja |
0,00 |
186.000,00 |
|
|
- nadzor |
0,00 |
7.375,00 |
|
|
d) Sanacija NC ST1-16-Zagorska ulica |
0,00 |
123.125,00 |
|
|
- projektna dokumentacija |
0,00 |
2.000,00 |
|
|
- izgradnja |
0,00 |
116.500,00 |
|
|
- nadzor |
0,00 |
4.625,00 |
|
|
e) Sanacija NC P-1- Gospočići-vodosprema |
0,00 |
250.000,00 |
|
|
- projektna dokumentacija |
0,00 |
3.000,00 |
|
|
- izgradnja |
0,00 |
240.000,00 |
|
|
- nadzor |
0,00 |
7.000,00 |
|
2.3. |
Sanacija nestabilnog pokosa na lokaciji Sljemenski put |
0,00 |
8.750,00 |
2 |
|
- projektna dokumentacija |
0,00 |
8.750,00 |
|
|
- izgradnja |
0,00 |
0,00 |
|
|
NERAZVRSTANE CESTE UKUPNO |
159.260,00 |
864.985,00 |
|
|
|
|
|
|
RED.BR. |
JAVNE ZELENE POVRŠINE |
PLANIRANO UKUPNO (eura) |
I. IZMJENA(eura) |
IZVOR FINANCIRANJA |
2.4. |
Rekonstrukcija dječjeg igrališta u centru Stubičkih Toplica |
58.030,00 |
68.380,00 |
2,3,6 |
|
a) Rekonstrukcija |
57.030,00 |
67.380,00 |
|
|
b) Nadzor |
1.000,00 |
1.000,00 |
|
2.5. |
Izgradnja dječjih igrališta |
0,00 |
1.330,00 |
|
2.6. |
Izgradnja rekreacijskog centra Strmec Stubički |
0,00 |
57.428,42 |
|
|
a) Izgradnja |
0,00 |
55.858,42 |
|
|
b) Nadzor |
0,00 |
1.570,00 |
|
2.7. |
Modernizacija malonogometnog igrališta Strmec Stubički |
0,00 |
16.550,00 |
|
|
a) Izgradnja |
0,00 |
15.350,00 |
|
|
b) Nadzor |
0,00 |
1.200,00 |
|
|
JAVNE ZELENE POVRŠINE UKUPNO |
58.030,00 |
143.688,42 |
|
|
|
|
|
|
RED.BR. |
JAVNA RASVJETA |
PLANIRANO UKUPNO (eura) |
I. IZMJENA(eura) |
IZVOR FINANCIRANJA |
2.8. |
Modernizacija javne rasvjete naselja Stubičke Toplice - centar |
172.540,00 |
172.540,00 |
6 |
|
a) Izgradnja |
167.240,00 |
167.240,00 |
|
|
b) Nadzor |
5.300,00 |
5.300,00 |
|
2.9. |
Izgradnja javne rasvjete |
1.990,00 |
9.200,00 |
2 |
|
a) Zagorska ulica od kbr. 90 do kbr. 106 |
1.990,00 |
6.200,00 |
|
|
b) Mlinarska ulica kod kbr. 17 |
0,00 |
2.000,00 |
|
|
c) Bregovita ulica kod kbr. 48 |
0,00 |
1.000,00 |
|
|
JAVNA RASVJETA UKUPNO |
174.530,00 |
181.740,00 |
|
|
|
|
|
|
RED.BR. |
JAVNA PARKIRALIŠTA |
PLANIRANO UKUPNO (eura) |
I. IZMJENA (eura) |
IZVOR FINANCIRANJA |
2.10. |
Izgradnja parkirališta u centru |
7.960,00 |
13.000,00 |
2,3 |
|
a) Projektna dokumentacija |
2.000,00 |
2.000,00 |
|
|
b) Uklanjanje i izmještanje postojećih građevina |
5.960,00 |
5.960,00 |
|
|
c) Izgradnja |
0,00 |
5.040,00 |
|
|
JAVNA PARKIRALIŠTA UKUPNO |
7.960,00 |
13.000,00 |
|
|
|
|
|
|
RED.BR. |
GRAĐEVINE I UREĐAJI JAVNE NAMJENE |
PLANIRANO UKUPNO (eura) |
I. IZMJENA (eura) |
IZVOR FINANCIRANJA |
2.11. |
Nabava i ugradnja javnog sata u parku |
0,00 |
9.290,00 |
2 |
|
GRAĐEVINE I UREĐAJI JAVNE NAMJENE UKUPNO |
0,00 |
9.290,00 |
|
|
2.Građevine komunalne infrastrukture koje će se graditi u uređenim dijelovima građevinskog područja ukupno |
399.780,00 |
1.212.703,42
|
|
|
3. Građevine komunalne infrastrukture koje će se graditi izvan građevinskog područja
|
||||
RED.BR. |
JAVNA PARKIRALIŠTA |
PLANIRANO UKUPNO (eura) |
I. IZMJENA(eura) |
IZVOR FINANCIRANJA |
|
3.1. |
Rekonstrukcija prometnog terminala Pila – Park vozača |
1.990,00 |
1.990,00 |
3 |
|
|
a) Izgradnja |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
b) Nadzor |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
c) Projektna dokumentacija |
1.990,00 |
1.990,00 |
|
|
|
JAVNA PARKIRALIŠTA UKUPNO |
1.990,00 |
1.990,00 |
|
|
|
3. Građevine komunalne infrastrukture koje će se graditi izvan građevinskog područja ukupno |
1.990,00 |
1.990,00 |
|
REKAPITULACIJA |
||
Građevine komunalne infrastrukture koje će se graditi radi uređenja neuređenih dijelova građevinskog područja |
39.160,00 € |
|
Građevine komunalne infrastrukture koje će se graditi u uređenim dijelovima građevinskog područja |
1.212.703,42 € |
|
Građevine komunalne infrastrukture koje će se graditi izvan građevinskog područja |
1.990,00 € |
|
|
SVEUKUPNO: |
1.253.853,42 € |
- ZAVRŠNE ODREDBE
4.1. I. izmjena Programa građenja objekata i uređaja komunalne infrastrukture na
području Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu objaviti će se u „Službenom glasniku Krapinsko – zagorske županije“.
Ad.4.
Donošenje I. izmjene Programa održavanja komunalne infrastrukture na području Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu.
Tomislav Mlinarić, predsjednik Općinskog vijeća, obavještava prisutne da su u prilogu poziva dani materijali. Otvara raspravu.
Obzirom da nema pitanja niti prijedloga, predlaže se usvajanje I. izmjene Programa održavanja uređaja i objekata komunalne infrastrukture.
Sa sedam (7) glasova za, jednim (1) glasom protiv i četiri (4) suzdržana glasa donosi se
I. IZMJENA PROGRAMA ODRŽAVANJA KOMUNALNE INFRASTRUKTURE NA PODRUČJU OPĆINE STUBIČKE TOPLICE
ZA 2023. GODINU
- UVODNE ODREDBE
1.1. Ovim I. izmjenama Programaodržavanja komunalne infrastrukture na području Općine Stubičke Toplice u2023. godini (u daljnjem tekstu: Program) utvrđuje se opis i opseg poslova održavanja komunalne infrastrukture s procjenom pojedinih troškova po djelatnostima i iskaz financijskih sredstava potrebnih za ostvarivanje Programa s naznakom izvora financiranja.
1.2. I. izmjenom Programa se na osnovi zadataka i mjera utvrđenih na području održavanja prometne i komunalne infrastrukture Općine Stubičke Toplice, a u skladu s predvidivim sredstvima i izvorima financiranja utvrđenih Proračunom Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu, određuju radovi na održavanju komunalne infrastrukture i to:
- održavanje nerazvrstanih cesta
- održavanje javnih zelenih površina
- održavanje građevina, uređaja i predmeta javne namjene
- održavanje javne rasvjete
1.3. Predviđena sredstva za financiranje I. izmjene Programa u 2023. godini u ukupnom iznosu od 246.340,00 euraraspoređuju se za financiranje obavljanja komunalnih djelatnosti održavanja komunalne infrastrukture iz točke 1.2..I. izmjena Programa će sefinancirati sredstvima komunalne naknade, komunalnog doprinosa, Proračuna Općine, naknade za koncesiju, vlastitih prihoda, pomoći od izvanproračunskog korisnika Državnog Proračuna te ostalih prihoda za posebne namjene.
- SREDSTVA ZA OSTVARIVANJE PROGRAMA S NAZNAKOM IZVORA FINANCIRANJA
2.1. Sredstva potrebna za ostvarivanje Programa osigurat će se iz sljedećih izvora:
IZVOR FINANCIRANJA |
|
Komunalna naknada |
69.000,00 |
Komunalni doprinos |
95.630,00 |
Sredstva iz Proračuna |
50.110,00 |
Naknada za koncesiju |
2.120,00 |
Vlastiti prihodi |
- |
Pomoći od izvanproračunskog korisnika državnog proračuna |
26.820,00 |
Ostali prihodi za posebne namjene |
2.660,00 |
- ODRŽAVANJE KOMUNALNE INFRASTRUKTURE
Na temelju predvidivih sredstava za ostvarivanje Programa, u nastavku se određuju poslovi i radovi na održavanju objekata i uređaja komunalne infrastrukture u 2023. godini po vrsti komunalne djelatnosti, s procjenom pojedinih troškova, kako slijedi:
Red. br. |
OPIS STAVKE |
mjere |
Planirana količina 2023. |
Planirana sredstva 2023. (eura) |
Planirana količina I. izmjena |
Planirana sredstva I. izmjena (eura) |
Održavanje nerazvrstanih cesta |
|
|
172.540,00 |
|
171.640,00 |
|
1.1. |
Asfaltni kolnik |
|
|
29.730,00 |
|
29.730,00 |
|
Zatvaranje udarnih rupa asfaltnom masom sa obradom rubova i ugradnjom kamenog materijala |
m2 |
730,0 |
27.840,00 |
765,0 |
27.840,00 |
|
Rezanje asfalta |
m |
200,0 |
1.000,00 |
200,00 |
1.000,00 |
|
Zatvaranje udarnih rupa-ručno |
m2 |
4,0 |
70,00 |
6,0 |
70,00 |
|
Iskop kofera |
m3 |
55,0 |
820,00 |
72,0 |
820,00 |
1.2. |
Kolnik od kamenog materijala |
|
|
29.820,00 |
|
32.820,00 |
|
Utovar i dovoz kamenog materijala sa deponija |
h |
100,0 |
4.310,00 |
104,0 |
4.310,00 |
|
Zatvaranje udarnih rupa ručno |
m2 |
160,0 |
2.390,00 |
480,0 |
5.390,00 |
|
Strojno poravnanje rasutog kamenog materijala |
m2 |
10.000,0 |
15.350,00 |
12.250,0 |
15.350,00 |
|
Valjanje rasutog kamenog materijala |
h |
40,0 |
1.130,00 |
55,0 |
1.130,00 |
|
Nabava i prijevoz kamenog materijala |
t |
850,0 |
6.640,00 |
850,0 |
6.640,00 |
1.3 |
Održavanje bankina |
|
|
16.330,00 |
|
16.330,00 |
|
Skidanje bankina ručno |
m |
50,0 |
40,00 |
53,0 |
40,00 |
|
Skidanje bankina strojno |
m |
3.000,0 |
12.430,00 |
3.300,00 |
12,430,00 |
|
Popravak oštećenih dijelova bankina |
m |
930,0 |
3.860,00 |
1.000,00 |
3.860,00 |
1.4 |
Održavanje usjeka i zasjeka |
|
|
4.980,00 |
|
4.980,00 |
|
Strojna izrada pokosa uz nerazvrstanu cestu sa utovarom i odvozom na deponiju |
h |
60,0 |
4.980,00 |
75,0 |
4.980,00 |
1.5. |
Održavanje opreme ceste |
|
|
1.430,00 |
|
1.430,00 |
|
Popravak prometnih znakova |
kom |
4,0 |
40,00 |
4,0 |
40,00 |
|
Nabava i zamjena prometnog znaka |
kom |
4,0 |
330,00 |
3,0 |
330,00 |
|
Nabava i zamjena stupa prometnog znaka |
kom |
4,0 |
300,00 |
3,0 |
300,00 |
|
Nabava prometnog ogledala |
kom |
2,0 |
520,00 |
2,0 |
520,00 |
|
Čišćenje i ličenje stupova prometnih znakova |
kom |
5,0 |
30,00 |
12,0 |
30,00 |
|
Popravak cestovnih stupića |
kom |
5,0 |
210,00 |
25,0 |
210,00 |
1.6. |
Održavanje zelenila uz nerazvrstanu cestu |
|
|
28.080,00 |
|
28.080,00 |
|
Malčanje trave |
h |
160,0 |
6.900,00 |
150,0 |
6.900,00 |
|
Obrezivanje grmlja i drveća-strojno sa drobljenjem |
h |
260,0 |
12.950,00 |
235,0 |
12.250,00 |
|
Obrezivanje grmlja i drveća-ručno |
h |
175,0 |
4.350,00 |
175,0 |
4.350,00 |
|
Malčiranje grmlja i drveća šumskim malčerom |
h |
0,0 |
0,00 |
10,0 |
700,00 |
|
Čišćenje zemljišnog pojasa |
h |
90,0 |
3.880,00 |
80,0 |
3.880,00 |
1.7. |
Tekuće održavanje mostova |
|
|
2.900,00 |
|
2.900,00 |
|
Popravak betonskih mostova |
h |
125,0 |
2.900,00 |
125,0 |
2.900,00 |
1.8. |
Čišćenje snijega |
01.01.-31.12. |
|
39.820,00 |
|
38.920,00 |
1.9. |
Održavanje građevina javne odvodnje oborinskih voda |
|
|
18.450,00 |
|
15.450,00 |
|
Strojno čišćenje cestovnog jarka sa utovarom i odvozom na deponij |
m |
5.700,0 |
13.240,00 |
4.150,0 |
10.240,00 |
|
Ručno čišćenje cestovnog jarka |
m |
40,0 |
30,00 |
40,0 |
30,00 |
|
Čišćenje slivnika |
kom |
50,0 |
580,00 |
70,0 |
580,00 |
|
Čišćenje linijske rešetke |
m |
60,0 |
500,00 |
60,0 |
500,00 |
|
Čišćenje cijevi propusta |
h |
65,0 |
750,00 |
65,0 |
750,00 |
|
Dobava i zamjena cestovnog rubnjaka |
m |
10,0 |
300,00 |
10,0 |
300,00 |
|
Nabava i zamjena linijske rešetke ČBR 235mm x 16mm |
m |
10,0 |
650,00 |
10,0 |
650,00 |
|
Nabava i zamjena poklopca revizijskih okana 600 x 600 mm nosivosti 15t |
kom |
5,0 |
860,00 |
5,0 |
860,00 |
|
Nabava i zamjena slivne rešetke 400 x 400 mm nosivosti 25t |
kom |
3,0 |
420,00 |
3,0 |
420,00 |
|
Demontaža postojećeg okvira poklopca revizijskog okna i montaža novog |
kom |
2,0 |
630,00 |
2,0 |
630,00 |
|
Demontaža postojećeg okvira slivne rešetke i montaža novog |
kom |
2,0 |
490,00 |
2,0 |
490,00 |
1.10. |
Nepredviđeni radovi i usluge |
|
|
1.000,00 |
|
1.000,00 |
Održavanje javnih zelenih površina |
|
|
24.930,00 |
|
24.930,00 |
|
2.1. |
Održavanje parkova i cvijeća (košnja trave, grabljenje lišća, uređenje i održavanje cvjetnih gredica, rezanje suhih stabala, održavanje ukrasnog grmlja, parkovnih klupa i ostali potrebni radovi uključujući i materijal) |
paušal |
1 |
8.200,00 |
1 |
8.200,00 |
2.2. |
Sadnja cvijeća |
paušal |
1 |
13.270,00 |
1 |
13.270,00 |
2.3. |
Održavanje dječjih igrališta |
kom |
4 |
3.320,00 |
4 |
3.320,00 |
2.4. |
Nepredviđeni radovi, usluge i materijal |
paušal |
1 |
140,00 |
1 |
140,00 |
Održavanje građevina, uređaja i predmeta javne namjene |
|
|
11.810,00 |
|
11.810,00 |
|
3.1. |
Održavanje fontane |
kom |
1 |
9.950,00 |
1 |
9.950,00 |
3.2. |
Održavanje javnog sata |
kom |
1 |
300,00 |
1 |
300,00 |
3.3. |
Održavanje urbane opreme |
kom |
2 |
200,00 |
2 |
200,00 |
3.4. |
Održavanje autobusnih nadstrešnica |
kom |
6 |
960,00 |
6 |
960,00 |
3.5. |
Održavanje oglasnih panoa |
kom |
5 |
200,00 |
5 |
200,00 |
3.6. |
Nepredviđeni radovi i usluge |
paušal |
1 |
200,00 |
1 |
200,00 |
Javna rasvjeta |
|
|
37.830,00 |
|
37.960,00 |
|
4.1. |
Održavanje objekata javne rasvjete – uključuje elektromontažne radove te hitne intervencije |
Po potrebi |
- |
1.330,00 |
- |
1.330,00 |
4.2. |
Utrošak el. energije |
01.01.-31.12. |
- |
33.180,00 |
- |
33.180,00 |
4.3. |
Nabava, montaža i demontaža božićne dekoracije |
paušal |
- |
3.320,00 |
- |
3.450,00 |
REKAPITULACIJA |
||
Održavanje nerazvrstanih cesta |
171.640,00 € |
|
Održavanje javnih zelenih površina |
24.930,00 € |
|
Održavanje građevina, uređaja i predmeta javne namjene |
11.810,00 € |
|
Javna rasvjeta |
37.960,00 € |
|
|
SVEUKUPNO: |
246.340,00 € |
- ZAVRŠNE ODREDBE
I. izmjena Programa održavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture na području Općine Stubičke Toplice za 2023. godinu objaviti će se u „Službenom glasniku Krapinsko – zagorske županije“.
Ad.5.
Donošenje Odluke o izmjeni Odluke o koeficijentima za obračun plaće službenika i namještenika u Jedinstvenom upravnom odjelu i vlastitom pogonu Općine Stubičke Toplice.
Tomislav Mlinarić, predsjednik Općinskog vijeća, obavještava prisutne da su u prilogu poziva dani materijali. Otvara raspravu.
Obzirom da nema pitanja niti prijedloga, predlaže se donošenje Odluke o izmjeni Odluke o koeficijentima za obračun plaće službenika i namještenika u Jedinstvenom upravnom odjelu i vlastitom pogonu Općine Stubičke Toplice.
Jednoglasno se donosi
O KOEFICIJENTIMA ZA OBRAČUN PLAĆE SLUŽBENIKA I NAMJEŠTENIKA U JEDINSTVENOM UPRAVNOM ODJELU I VLASTITOM POGONU
OPĆINE STUBIČKE TOPLICE
Članak 1.
U Odluci o koeficijentima za obračun plaće službenika i namještenika u Jedinstvenom upravnom odjelu i Vlastitom pogonu Općine Stubičke Toplice (Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije br. 55a/21, 64/22 ), u članku 2. u tablici II. VLASTITI POGON, za radno mjesto „Komunalni izvidnik “ koeficijent se mijenja i glasi: „1,15“.
Članak 2.
Ova Odluka objavit će se u Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije, a stupa na snagu osam dna od dana objave.
Ad.6.
Donošenje Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o mjerilima za financiranje predškolskog odgoja i obrazovanja na području Općine Stubičke Toplice.
Tomislav Mlinarić, predsjednik Općinskog vijeća, obavještava prisutne da su u prilogu poziva dani materijali. Otvara raspravu.
Vijećnica Sabina Frgec zahvalila na danoj riječi i obratila se načelniku i ostalim vijećnicima da je svima jasno da je povećanje ekonomske cijene vrtića neophodno tim više što su Vlada i ministarstvo donijeli odluku o povećanju plaća zaposlenih u vrtiću i da se plaće trebaju izjednačiti sa plaćama u obrazovanju, ujedno napominje da su plaće u obrazovanju, kada se uspoređuju sa EU na samome dnu. Ono s čime se ne slažu je dizanje ekonomske cijene, a razgovarajući sa ostalim gradonačelnicima i načelnicima, kod nas se diže cijena ispred svih ostalih i za sada je to najviša ekonomska cijena vrtića u županiji, dvije tisuće osamsto kuna. Šokirani su načinom na koji je ova odluka sastavljena. U istom košu je povećanje cijene vrtića i odluka o sufinanciranju. Podsjeća da su odluku o boravku i sufinanciranju Topličkih vrtičanaca predložili već prije godinu dana i skrenuli pažnju da neće biti mjesta. Tada je njihov prijedlog odbijen uz obrazloženje da u vrtiću ima mjesta. Stalno su skretali pažnju da treba razmišljati, unaprijed nadograđivati kapacitete, sada će određeni broj djece ostati neupisan. Podržavaju ovu odluku, jer to je bio njihov prijedlog. Frapira ih to što se prije par mjeseci to kategorički odbijalo, a sada se odluka provodi, ali trpati u isti koš Odluku o sufinanciranju vrtića i podizanje ekonomske cijene vrtića za roditelje u trenutku kada nam se proračun dobro puni, prema izvješću, kada se troši na manifestacije osamdeset tisuća eura godišnje, kada se kupio parking za preko sto tisuća eura. Problem je razlika za sto kuna, koju ćete razliku dodatno povisiti roditeljima i to drugi puta u roku od godine do godine i pol, problem je dvanaest tisuća eura, da roditelji ne osjete povećanje cijene. Ima situacija u vrtiću gdje mama ima jedno dijete upisao u vrtić, a drugo dijete nije dobilo mjesto najvjerojatnije. To majku frustrira jer se mora vratit na posao, a nema kuda sa djetetom. Sad još dižete cijenu vrtića i sve to u istoj odluci. Ovom prilikom moli predsjednika Općinskog vijeća da dozvoli da usmeno podnesu amandman da se odluka razdvoji na dva dijela. Povećanje cijene vrtića za roditelje posebna odluka, a druga odluka da bude da se sufinancira boravak Topličke djece u drugim vrtićima jer u Zvireku neće biti mjesta.
Predsjednik se obraća vijećnici da je i prije dopuštenja već iznijela amandman odnosno prijedlog. Procedura se zna, prvo je potrebno pitati vijećnike, a potom se može usmeno iznijeti amandman. To je prema Poslovniku o radu Općinskog vijeća.
Vijećnica konstatira da su ga malo povrijedili.
Predsjednik daje na glasanje prijedlog za izlaganje amandmana Kluba Vijećnika SDP-a.
Za prijedlog je glasalo pet (5) vijećnika, četiri (4) vijećnika glasala su protiv dok su tri (3) vijećnika glasala kao suzdržana. Predsjednik konstatira da prijedlog za usmeno izlaganje amandmana nije prošlo.
Načelnik Josip Beljak obratio se vijećnici i rekao da to što je iznijela da se neće sufinancirati ostali vrtići nije istina. To nikada nije rekao. Rekao je da dokle god ima mjesta za našu djecu u dječjem vrtiću Zvirek nećemo sufinancirati boravak djece u ostalim vrtićima. Bilo je slučajeva kada su pojedini roditelji željeli voditi djecu u druge vrtiće, no to nismo odobrili dokle god ima mjesta u Zvireku. Ono što se sada pojavilo, da nema mjesta za svu djecu, rješavati će se na načina da općina sufinancira boravak djece u istim iznosima kao i za djecu koja idu u Zvirek. Ekonomska cijena od dvije tisuće kuna je realna cijena koja je postavljena prema izračunima, i koja je možda trenutno najviša u županiji. Predložio je da pita i gradonačelnika Donje Stubice, Nikolu Gospočića, kakva je situacija.
Cijena je tamo nešto niža no grad još svaki mjesec izdvaja još dodatno za rad vrtića, jednako kao i mi, što je u prosjeku svaki mjesec pet tisuća eura za normalno funkcioniranje vrtića. Predlaže vijećnici da usporedi dvije tisuće i dvjesto pedeset kuna odnosno dvije tisuće osamsto kuna, što je petsto i pedeset kuna povećanja ekonomske cijene, mi pokrivamo četiristo pedeset, a roditelji sto. Svaki roditelj koji vidi u kakvoj situaciji živimo svi skupa, uvidjet će da je cijena u ovim uvjetima potpuno normalna. Cijena i u ostalim vrtićima je oko tisuću kuna, razliku ćemo i tako pokriti. Vjeruje da će i Donja Stubica uskoro ići sa izmjenom ekonomske cijene jer je njihova trenutno neodrživa kao što je bila i naša. Čini mu se da je kod njih trenutno dvije i pol tisuće kuna no ne vjeruje da im ona pokriva troškove. Ako će ići na povišenje za roditelje bi cijena bila oko tisuću kuna što je recimo psihološka granica preko koje se ne ide. Još prošlu godinu bio je zajednički sastanak gradonačelnika i načelnika na temu cijene vrtića i svi su se složili da je tisuću kuna cijena koju se neće prelaziti, makar ona nije ni blizu 50% onoga što je ekonomska cijena. 2022. godine za vrtić se izdvajalo oko milijun i dvjesto tisuća kuna, a da će se ove godine izdvajati preko dva milijuna kuna što je gotovo za 50% više. Išlo se na minimalno povećanje cijene prema roditeljima, tako da bar jedan dio i oni podmire. Zadnji puta kada se povećala cijena na devetsto kuna niti jedan roditelj nije uputio žalbu ili kritiku. Ljudi su shvatili da je to u današnje vrijeme realno.
Vijećnica Sabina Frgec govori da nije točno što je načelnik naveo jer oni su podnijeli prijedlog da se kao mjerilo unese odredba da se roditeljima sufinancira boravak u vrtiću i taj prijedlog je odbijen. Tražili su i besplatan vrtić za djecu s teškoćama u razvoju i to je također odbijeno. No ipak to podržavaju i stoje iza toga da Općina mora sufinancirati boravak djece u drugim vrtićima jer nema mjesta i djeca ne mogu ostati neupisana, roditelj se mora vratiti na posao. Šaljemo krivu poruku majkama. No obratila se načelniku da ima krivo posložene prioritete, kupljeno je parkiralište i nije bio problem izdvojiti milijun kuna bez procjene, sada će se na manifestacije potrošiti osamdesetak tisuća eura. Da se pokrije ta razlika od dvanaest tisuće eura godišnje to jeste sto kuna koje se daje roditeljima je 0,45 % sveukupnog proračuna općine. Ne vidi razloga zašto su odluke išle zajedno u paketu i zašto se ne mogu razdvojiti. Osobno smatra da ima krivo posložene prioritete. Nosimo tablu Općina Stubičke Toplice, Općina prijatelj djece. Sto kuna, odnosno dvanaest tisuća kuna godišnje za Općinu Stubičke Toplice ne bi trebao biti problem. Mogli smo svojim primjerom pokazati na koji način djelujemo, razmišljamo i nosimo ploču Općina prijatelj djece. Sad se koristi njihov prijedlog, oni će ga podržati, dok je prije godinu dana to bilo nepotrebno, sada više nema mjesta u vrtiću, treba ga dograditi, pucamo po šavovima. Planiranje i gledanje u naprijed malo kaska.
Načelnik se obratio vijećnici da je to njeno mišljenje i da je to njeno pravo. Dižemo u proračunu stavku za četrdeset tisuća eura naš dio za sufinanciranje vrtića. Mjesta nema ni u Donjoj Stubici, Oroslavje ove godine nije uopće raspisalo natječaj za upis djece. Generalno je problem i to ne samo kod nas već svugdje. Ne stoji da je rečeno da nećemo sufinancirati boravak djece u drugim vrtićima kada se kod nas djeca neće moći upisati.
Vijećnica Sabina Frgec traži odobrenje za povlačenje vijećnika Kluba SDP-a na 5 minuta što je odobreno.
Vijećnici Kluba SDP-a povlače se radi konzultacija na 5 minuta u 20,17 sat.
Vijećnici Kluba SDP-a pridružili su se nastavku sjednice u 20,20 sati.
Obzirom da više nema pitanja niti prijedloga, predlaže se Donošenje Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o mjerilima za financiranje predškolskog odgoja i obrazovanja na području Općine Stubičke Toplice.
Sa sedam (7) glasova za i pet (5) suzdržanih se donosi
ODLUKU O IZMJENAMA I DOPUNAMA ODLUKE
O MJERILIMA ZA FINANCIRANJE PREDŠKOLSKOG ODGOJA I OBRAZOVANJA NA PODRUČJU OPĆINE STUBIČKE TOPLICE
Članak 1.
U Odluci o mjerilima za financiranje predškolskog odgoja i obrazovanja na području Općine Stubičke Toplice (Službeni glasnik Krapinsko-zagorske županije br. 31/16, 16/21, 55a/21 i 48/22),
Članak 5. stavak 1. mijenja se i glasi:
“Ekonomska cijena za korištenje redovitih programa koji se provode u Dječjem vrtiću ZVIREK iznosi 371,62 eura mjesečno, a obuhvaća troškove utvrđene Državnim pedagoškim standardom predškolskog odgoja i obrazovanja, odnosno sljedeće troškove: izdatke za radnike (bruto plaće, naknade i materijalna prava radnika); prehranu djece; uvjete boravka djece (materijalni izdaci, energija i komunalije, tekuće održavanje objekta i opreme), nabavu namještaja i opreme i nabavu sitnog inventara.”
Članak 2.
Članak 6.a mijenja se i glasi:
“Općina Stubičke Toplice sufinancira boravak prvog djeteta u Dječjem vrtiću ZVIREK u iznosu od 238,90 eura mjesečno.
Općina Stubičke Toplice sufinancira boravak drugog djeteta u Dječjem vrtiću ZVIREK u iznosu od 252,17 eura mjesečno.
Općina Stubičke Toplice financira boravak trećeg i svakog sljedećeg djeteta, koji istovremeno koriste redoviti program Dječjeg vrtića ZVIREK, u cijelosti.
Boravak djece čiji je roditelj hrvatski ratni vojni invalid (HRVI) iz Domovinskog rata, Općina Stubičke Toplice sufinancira u iznosu od 265,44 mjesečno.
Boravak djece samohranog roditelja (roditelj koji sam skrbi za svoje dijete i uzdržava ga) ili iz jednoroditeljske obitelji (obitelj koju čine dijete, odnosno djeca i jedan roditelj), Općina Stubičke Toplice sufinancira u iznosu od 298,63 eura mjesečno.
Boravak djece s utvrđenim teškoćama u razvoju Općina Stubičke Toplice sufinancira u iznosu od 298,63 eura mjesečno.”
Iza stavka 6. dodaje se novi stavak 7. koji glasi:
“Općina Stubičke Toplice će sufinancirati ekonomske cijene Dječjih vrtića izvan mjesta prebivališta djeteta, u istim iznosima kao i za djecu upisanu u Dječji vrtić “ZVIREK”, pod uvjetom da dijete i roditelji imaju prebivalište na području Općine Stubičke Toplice.
Članak 3.
Ova Odluka objavit će se u Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije, a stupa na snagu 01. srpnja 2023. godine.
Ad.7.
Donošenje Odluke o usvajanju Rezolucije o Proglašenju Stubičkih Toplica sigurnim mjestom za žene.
Vijećnica Sabina Frgec obavještava vijećnike da je to nova Rezolucija u Republici Hrvatskoj i da su je do sada
donijeli Grad Rijeka i Grad Zagreb, pred usvajanjem je u i Krapinsko-zagorskoj županiji. Mi smo prva Općina
koja je uopće ispred SDP-a izašla sa tim prijedlogom. To nije nešto novo što vijećnici nisu čuli. Tom rezolucijom
Općina Stubičke Toplice, izričito bi bila protiv bilo kakve diskriminacije prema ženama, po rodnoj osnovi
bilo kod zapošljavanja, vezano za seksističke plakate. U takvim slučajevima Općina Stubičke Toplice bi trebala
reagirati i reči da se sa time ne slaže i da se takvi plakat moraju ukloniti. Vrijeđanja… bilo vani na javnom prostoru
bilo preko društvenih mreža, nasilje bilo fizičko bilo verbalno, bilo koji oblik nasilja. Općina Stubičke Toplice dužna je pružiti zaštitu ženama, osuditi nasilje i sklonit je na sigurno mjesto. Rezoluciju su usvojili brojni Evropski
gradovi, općine i županije. Apelira na kolege vijećnike i kolegice vijećnice da podrže prijedlog, da Stubičke
Toplice usvoje rezoluciju i proglase se mjestom sigurnim za žene i osuđuju bilo kakav oblik nasilja prema ženama,
Bilo verbalno nasilje, bilo fizičko nasilje, bilo ekonomsko nasilje, seksističko vrijeđanje koje se doživljava iz dana
u dan sve više. Napominje da se vodi briga jer svi ovdje prisutni imaju majke, djevojke. Osvrnula se na kampanju
koja je bila izrazito prljava i izrazito ponižavajuća za ženu. Govori da bi voljela da se to nikad ne ponovi i dogodi.
Također ako njeno dijete i bilo koje drugo dijete, djevojčica, odluči baviti javnim poslom, voditi bilo kakvu javnu
funkciju da ne bude diskriminirana zbog toga što je žena, da ne bude ponižavana zbog toga što je žena, već da
bude priznata, da joj se daju krila, jer žene mogu dati veliki doprinos lokalnoj zajednici. Predlaže da se usvoji
Rezolucija jer ne iziskuje nikakva financijska sredstva koja bi opterećivala općinski proračun. Prijedlog je upućen
još u travnju svim vijećnicima, da se upoznaju sa prijedlogom. Nitko nije ništa komentirao do dana današnjeg.
Vijećnik Jurica Knezić, podsjeća da je on liječnik i da nisu samo žene te koje su diskriminirane i nisu žene samo žrtve niti psihičkog niti fizičkog zlostavljanja niti bilo kakvog drugog oblika socio ekonomskog zlostavljanja. Ovdje se spominju samo žene, u svih devet točaka, ne zna gdje su muški u toj priči. Nada se će Općina jednako postupati i prema ženama i prema muškarcima. Izražava mišljenje da se spolovi nikad ne bi mogli potpuno izjednačiti kao primjer navodi poslove na dalekovodu i građevini. Mišljenja je da su i muškarci žrtve zlostavljanja kao i žene. Osobno mu je ovo u redu i podržati će Rezoluciju no osobno je za nultu stopu tolerancije.
Vijećnica se slaže sa izneseni i Općina bi trebala imati nultu stopu tolerancije na bolo kakvu vrstu nasilja: fizičku, verbalnu, ekonomsku, socijalnu. No ovo je jedan društveni doseg. No žene su u puno podređenijem položaju. Osvrnula se žene u kampanji i načinila je usporedbu sa muškarcima u kampanji. Zaključuje da su žene za 20% manje plaćene za isti posao koji rade kao i muškarci.
Vijećnik Jurica Knezić konstatira da se slažu da su generalno protiv bilo kakvog nasilja.
Jednoglasno se donosi
REZOLUCIJA
o proglašenju Općine Stubičke Toplice sigurnim mjestom za žene
I
Općinsko vijeće Općine Stubičke Toplice:
– uzimajući u obzir Opću deklaraciju o ljudskim pravima;
– uzimajući u obzir članke 2. i 3. Ugovora o Europskoj uniji (UEU);
– uzimajući u obzir Povelju Europske unije o temeljnim pravima;
– uzimajući u obzir Konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda i relevantnu sudsku praksu Europskog suda za ljudska prava;
– uzimajući u obzir Konvenciju Vijeća Europe o sprečavanju i borbi protiv nasilja nad ženama i nasilja u obitelji (Istanbulska konvencija);
– uzimajući u obzir Prijedlog direktive Komisije od 8. ožujka 2022. o suzbijanju nasilja nad ženama i nasilja u obitelji;
– uzimajući u obzir komunikaciju Komisije od 12. studenoga 2020. naslovljenu „Unija ravnopravnosti: Strategija za rodnu ravnopravnost za razdoblje 2020. – 2025.”;
– uzimajući u obzir Rezoluciju Europskog parlamenta od 16. rujna 2021. u kojoj se Komisiji preporučuje da rodno uvjetovano nasilje uvrsti u članak 83. stavak 1. UFEU-a kao novo područje kriminaliteta;
– uzimajući u obzir Rezoluciju Europskog parlamenta od 12. veljače 2020. o strategiji EU-a za okončanje genitalnog sakaćenja žena diljem svijeta;
– uzimajući u obzir Konvenciju UN-a o uklanjanju svih oblika diskriminacije žena;
– uzimajući u obzir Konvenciju br. 190 Međunarodne organizacije rada o iskorjenjivanju nasilja i uznemiravanja u svijetu rada;
– uzimajući u obzir cilj održivog razvoja Ujedinjenih naroda broj 5 - „Rodna ravnopravnost”;
– uzimajući u obzir Rezoluciju Europskog parlamenta od 14. prosinca 2021. s preporukama Komisiji o borbi protiv rodno uvjetovanog nasilja na internetu;
-uzimajući u obzir Rezoluciju vlade Autonomne zajednice Valencija o proglašenju te regije sigurnim mjestom za žene
- budući da je ravnopravnost žena i muškaraca jedna od temeljnih vrijednosti Europske unije i jedno od temeljnih prava utvrđenih u ugovorima i Povelji Europske unije o temeljnim pravima;
- budući da je borba protiv rodno uvjetovanog nasilja u EU-u odgovornost svih nas koja iziskuje zajedničke napore i djelovanje na svim razinama vlasti, prije svega lokalnih i regionalnih vlasti, koje u tome imaju ključnu ulogu jer su najbliže građankama i građanima;
- budući da je iskorjenjivanje rodno uvjetovanog nasilja, uključujući nasilje muškaraca nad ženama i djevojčicama, jedan od preduvjeta za postizanje stvarne rodne ravnopravnosti;
s obzirom na navedeno, Općinsko vijeće Općine Stubičke Toplice proglašava Općinu Stubičke Toplice sigurnim mjestom za žene te utvrđuje kako će svim raspoloživim kapacitetima Općina Stubičke Toplice:
- raditi na uvođenje javnih politika kojima se, s jedne strane, jamči sigurnost žena i, s druge, izričito kažnjava svaki oblik rodno uvjetovanog nasilja, i pri tom osigurati potpunu i ravnopravnu uključenost žena u taj proces;
- osigurati izravan i neprekidan pristup specijaliziranim, sigurnim i sveobuhvatnim uslugama potpore za žrtve rodno uvjetovanog nasilja, uključujući nasilje u obitelji i seksualno nasilje;
- osigurati brzu reakciju službi nadležnih za to da bez diskriminacije evidentiraju i obrađuju slučajeve rodno uvjetovanog nasilja te predvidjeti mjere za djelotvornu i hitnu zaštitu žrtava i njihove djece;
- primjenjivati politiku nulte tolerancije na seksističko oglašavanje, među ostalim na javnim mjestima i u javnom prijevozu, jer se njime promiču štetni rodni stereotipi;
- sustavno uzimati u obzir sigurnost i potrebe žena pri odlučivanju o proračunskim mjerama povezanima s javnim uslugama kao što su javna rasvjeta, javni prijevoz ili resursi u socijalnim službama koje se bave žrtvama rodno uvjetovanog nasilja;
6. organizirati obrazovne programe / osposobljavanje / prezentacije u školi kao dopunu kurikulima o odnosima i seksualnosti te od rane dobi povećavati osviještenost o posljedicama rodno uvjetovanog uznemiravanja i nasilja;
- pomno pratiti situaciju i imati nultu toleranciju prema svim oblicima rodno uvjetovanog nasilja na internetu;
- osvješćivati javnost o rodno uvjetovanom nasilju putem komunikacijskih kampanja čiji cilj, među ostalim, treba biti informirati žrtve o tome gdje i kako pristupiti službama za potporu, pri čemu te aktivnosti moraju biti najintenzivnije oko Međunarodnog dana borbe protiv nasilja nad ženama (25. studenog);
- služiti kao primjer u organizaciji i radu lokalnih vlasti na području Krapinsko- zagorske županije.
II
Ova Rezolucija objaviti će se u Službenom glasniku Krapinsko-zagorske županije.
Ad.8.
Pitanja i prijedlozi.
Vijećnik Željko Benger postavlja pitanje vezano za e-mail koji je upućen od susjeda Tomislava Šimunića.
Načelnik odgovara da problemi definitivno postoje no i da ima druga strana medalje. Oni kao vlasnici su bili pored kada se čistilo, mogli su pokazati kako žele, no kriv je i izvođač, kriva je i globalna situacija.
Vijećnik Željko Benger odgovara da on u svom djelokrugu rada ne bi dozvolio da se napravi šteta, gradilište se može zaustaviti no treba poduzeti radnje da se spriječi šteta. Navode da im voda ide u kuću. Je li netko to išao pogledati.
Načelnik potvrđuje da su bili vani prije dva tjedna i da je bio mir do danas i da ne zna što se sada dogodilo. Činjenica je da dođu dva Nepalca na gradilište rade i čiste, dođe i naš radnik, Tomica je bio vani mogao ih je upozoriti kako hoće da izvedu radove. No nitko ne bježi od toga da će to popraviti i sanirati. Čeka se postavljanje galendera i asfaltiranje, sve će se vratiti u prvobitno stanje. Potkopali su jedan temelj garaže i to će biti riješeno, riješili su mu oborinske vode, produžena je škarpa. Radovi bi se morali završiti do 30. lipnja.
Vijećnik Željko Benger iznosi da ga je kontaktirao Nikola Sporiš kod njega je veliki problem, postoji li mogućnost da mu se od strane općine pomogne, problem mu je spojiti se na kanalizaciju. Čija je kanalizacija, smije li se spajati. Voda se prelijeva preko ceste.
Načelnik odgovara da će se prokopati kanal kako bi se skupljale vode, a što se tiče kanalizacije to je općinska kanalizacija i smije se priključiti. Količina oborina koja je pala tih dana bila je velika, pitanje je jeli bi i kanal mogao gutati toliku količinu. Kontaktiran je centar za socijalnu skrb, jer njiva iznad je je od Potočkog koji je korisnik usluge Centra, a koji mu je i skrbnik. Dozvolili su da se prekopa. Tako će se voda preusmjerit, no na kraju voda završava kod Stubmara. Ljudi su svašta radili čak puštali vodu i na cestu, drugi radi toga prigovaraju. To će se opet morati sanirati.
Vijećnik Željko Benger predlaže da se žurnije aktivira jer takve situacije mogu prouzročiti i nastanke klizišta. Voda će uči u kuću i nastati će šteta. Apelira da se to što prije riješi.
Vijećnik Nedjeljko Ćuk uključuje se u raspravu riječima da kod takvih kiša svi bi mogli tražiti pomoć, prije dva tjedna pola Pile je plivalo i plavilo. Apelira da moramo biti svjesni i sami poduzeti radnje da si pomogmeno. Kod njega osobno je falio centimetar da ne pliva. I to ne zahvaljujući njemu ili šakrpi. Ima oborinsku odvodnji fi 500 cijev ali voda nema kamo dalje. Na Sljemenu su šumari ostavili smeće zatrpao se jedan kanal, iza Dogana drugi. Dvorišta su bila poplavljena i kod susjeda odvjetnika i kod njega. Voda je sve odnijela. Postavlja pitanje jeli da sada u takvoj situaciji šalje Općini zahtjev da to rješava?
Vijećnik Željko Benger postavlja pitanje da tko je u takvim slučajevima onda nadležan da to rješava?
Nedjeljko Ćuk odgovara da su u ovom slučaju krive bile Hrvatske šume, već taj dan i drugi dan su djelatnici Općine išli gore to rješavati, ali ne mogu sve. Govori općenito što ljudi rade i kod gradnje objekata i ostalog, svi mahom puštaju odvodnju na javnu površinu, susjed pušta susjedu, a sve piše u građevinskoj dozvoli. Komisija kada izlazi traži da se stavi rešetka. Nitko se ne pridržava uvjeta koji se propisuju. I on bi rado da Općina sve riješi. Vjeruje da u situaciji u Pili da nisu bageri otvorili kanale svi bi plivali. Na žalost je cijeli sustav je kriv. I danas je u Pili bila upitna situacija.
Sjednica je sa radom završila u 20,40 sati.
KLASA:024-03/23-01/12
URBROJ:2140-27-2-23-2
Stubičke Toplice, 06.06.2023.
Zapisničar Predsjednik Općinskog vijeća
Općine Stubičke Toplice
Melita Šarić Tomislav Mlinarić